qisya zahrah

qisya zahrah

Total Pageviews

Tuesday, February 25, 2014

game review Doraemon 4: Nobita To Tuki No Okaku

Game Review

Game seterusnya yang sy nak review ialah game klasik Doraemon yang mantap habis bertajuk “ “Doraemon 4: Nobita  To Tuki No Okoku”. Game ni menampilkan  pengembaraan secara side scrolling sama cam game Super Mario n Adventure Islands. Apa yang best game ni korang boleh pilih pelbagai watak favorite game Doraemon cam Nobita, Shizuka, Suneo, Gian@Giant, Doraemon n Doralin( adik Doremon yang cute). Macam sy suka sangat guna watak Doralin yang comel habis n warna kuning.

Jalan cite game ni ialah korang kena menggembara sambil boleh mendapatkan gajet berkuasa yang akan muncul simbolnya di sepanjang jalan.  Musuh korang nanti terdiri daripada robot, burung, dinasour dan macam-macam yang harus korang serang dengan gajet atau mengelak. Jika kena serangan musuh atau terlanggar diorang, nyawa karekter akan berkurangan yang diwakili oleh bentuk “love” di bahagian atas skrin permainan. Permainan akan game over jika nyawa habis, atas korang terjatuh kat lubang  dan lain2 lagi. Korang juga kena mengelak banyak benda tajam cam rantai berduri, besi tajam yang jatuh dari dinding dan lain-lain.


Game ni agak panjang tapi x bosan. Setiap stage kat bahagain akhir korang akan lawan watak bos untuk mara ke bahagian seterusnya. Kiranya korang kena lawan begitu ramai musuh untuk menang game ni. Selain tu ada juga stage korang akan naik roller coaster n bonus stage tembak musuh guna meriam. Apa lagi yang menarik  ialah kalau korang dapat kuih dorayaki dalam game ni maka jumlah  berapa kali nak hidup semula pas game over akan bertambah. Jadi kena banyak kutip kuih dorayaki sepanjang perjalanan. Secara keseluruhan game ni agak best untuk relese tension cuma stage n misi nya terlalu banyak untuk diselesaikan..








No comments:

Post a Comment