qisya zahrah

qisya zahrah

Total Pageviews

Wednesday, April 1, 2015

Review game: Metal Slug 6


Assalamualaikum n salam sejahtera geng.. wow bulan perang merupakan tema yang sukar untukku sebab game perang selalunya first person shooter...x mampu nak main first person sebab ada penyakit pening kepala..namun terdapat satu game perang yang cute..yang dapat ku reveiwkan....
Tajuk: Metal Slug 6
Pembina: SNK
Konsol: PS2, aRCADE..
gENRE: lari dan guna senjata..
Mukadimmah...
Game Metal Slug merupakan salah satu franchise terulung oleh SNK selain daripada KOF. Game ni mengisahkan sekumpulan askar comel yang ditugaskan menyelamatkan dunia melalui penaklukan pasukan tentera yang jahat, makhluk asing dll. Untuk pengetahuan korang maksud Metal Slug ni sebenarnya merujuk kepada alatan robot atau mecha yang ada digunakan oleh mereka semasa menentang musuh.
Sipnosis Metal Slug 6:
Askar terulung daripada skuad Pregrine Falcon iaitu Marco ,Tarma,Eri dan Fio sekal lagi ditugaskan untuk menyelamatkan bumi daripada penguasaan Jeneral Morden yang dah banyak kali mereka tumpaskan tapi x pernah2 mengaku kalah untuk menakluk dunia. Kali ini mereka didapati membina kubu di kawasan pergunungan. Jadi mereka kena menyiasat n melakukan serangan sabotaj kepada kelengkapan perang Jeneral Morden. Semasa mereka melakukan serangan di dapati rupanya Jeneral Morden telah berpakat dengan Martian iaitu alien planet Marikh untuk menguasai dunia. Jadi petempuran dahsyat telah pun berlaku.Nak jadi cerita tup2 ada pulak la alien berbentuk serangga yang dipanggil Venusian pulak datang ke bumi untuk menakluk tanah tercinta ini. Pelbagai persoalan pulak timbul apakah kaitan antara Martian dan Venusian? Ini dan banyak lagi jawapan akan terjawab jika anda dapat menyelesaikan game ni..( gurau je geng jangan marah)
Gameplay..
Merupakan game yang mudah side..scrolling kate orang...Seperti biasa korang akan dapat senjata basic machine gun n dapat senjata power setiap kali korang lepaskan tebusan n dia bagi ko senjata cam heavy machine gun, rocket laucher, flame thrower, laser dll..
Namun 2 watak special diberikan untuk korang dari game KOF untuk dijadikan askar membantu unit Falcon kali ini iaitu Ralf n Clark..
Beberapa Slug baru digunakan untuk korang guna masa lawan musuh cam Robo Slug, Mister Slug, Proto Gunner dll
Senang kata game ni comel ,cute nak cubit2 sesuai dimainkan oleh mereka yang nak hilang tension. Ok..hu2 dapat gak wat review game perang ingatkan bulan ni x dapat nak review. Akhir kata ..."Jihad terbesar dalam diri bukanlah jihad bertempur di medan perang..jihad terbesar ialah jihad menentang hawa nafsu dalam diri.." tq bye2 wasalam....








No comments:

Post a Comment